لیست اختراعات كيانوش كريمي
نانوالياف و فيلم هاي پليمري داراي كاربردهاي گسترده در زمينه هاي مختلف هستند و وجود تركيبات فوتوكروميك در اين نانوالياف ها و فيلم ها سبب ايجاد خاصيت هوشمندي (پاسخگو به نور) در آنها مي شود. در اين ثبت اختراع، از تركيب فوتوكروميك اسپايروپيران به علت داشتن ويژگي هايي مانند سرعت پاسخ دهي و ايزومريزاسيون بالا به محرك نور و آب، مقاومت خستگي بالا و همچنين سنتز آسان استفاده شد. به طور كلي تركيب فوتوكروميك اسپايروپيران (SPOH) طي سه مرحله سنتز و لاتكس حاوي كوپليمر متيل متاكريلات- 2-هيدروكسي اتيل متاكريلات به روش پليمريزاسيون امولسيوني تهيه و سپس فرآيند لخته گيري و خشك كردن انجام شد. در مرحله بعد، لخته حاصل شده در حلال دي متيل فرماميد (DMF) حل و در نهايت مقدار مشخصي از تركيب فوتوكروميك اسپايروپيران به محلول (63/3 ميلي مولار) اضافه گرديد. از محلول هوشمند تهيه شده جهت تهيه فيلم و نانوالياف به ترتيب از روش ريخته گري حلالي و الكتروريسي استفاده شد. آناليزهاي DLS ، FTIR و SEM به ترتيب از نانوذرات و نانوالياف ها و فيلم ها گرفته شد و نتايج آناليز DLS نشان دهنده اندازه نانوذرات زير 100 بود. نتايج آناليز SEM از نانوالياف تهيه شده نشانگر مورفولوژي صاف و بدون مهره در آن ها مي باشد. جهت بررسي وجود گروه هاي عاملي در كوپليمر HEMA-co-MMA آناليز شناسايي FTIR گرفته شد و به واسطه آن گروه هاي عاملي موجود در آن ها تاييد شد. در نهايت ميزان و سرعت پاسخگويي نانوالياف ها و فيلم هاي تهيه شده جهت پاسخ به نور UV، رطوبت و قطره آب با هم مقايسه گرديد. در نمونه MH/SPOH@NF، قابليت نوشتن/پاك كردن تجديدپذير با آب مورد بررسي قرار گرفت كه نشان دهنده رفتار هوشمند و كارايي بالاي آن جهت استفاده در كاربردهاي مدنظر مي باشد.
واگن فرعي كه مي خواهيم به قطار وصل شود را روي يك ريل فرعي قرار ميدهيم. اين ريل فرعي از ريل اصلي منشعب شده و تا مسافت محدودي موازي با ريل اصلي است سپس منحرف شده و به ريل اصلي مي پيوندد..روي يك طرف از بدنه ي لوكوموتيو و تمام واگن هاي اصلي، چند رديف سيملوله قرار دارد كه در زمان لازم، از آن ها جريان الكتريكي عبور كرده و يك ميدان مغناطيسي در اطرافشان ايجاد مي كنند. روي قسمت كناري بدنه ي واگن فرعي نيز چند رديف آهنرباي دايمي قرار دارد كه فاصله ي اندكي با سيملوله ها دارند. ميدان مغناطيسي ايجاد شده طوري است كه نيروي ثابتي در جهت حركت قطار به قطب N آهنربا ها وارد مي كند ( يعني اگر قطار ثابت هم باشد با وجود اين ميدان، باز هم نيروي ثابتي به به سمت جلو به آهنربا هاي واگن فرعي وارد مي شود. شدت اين ميدان مغناطيسي با توجه به سرعت دقيق قطار در آن لحظه، جرم واگن در آن لحظه و در نتيجه شتاب مورد نياز، به وسيله ي ريز پردازنده ها تنظيم مي شود. در فقل الكترومغناطيسي هم از تركيب سه سيملوله استفاده شده كه از يكي از سيملوله ها براي جذب مطمين تيغه ي اتصال واگن فرعي براي قفل شدن، و از ديگر سيملوله ها براي انجام فرايند قفل كردن استفاده شده است. دو سيملوله اي كه براي انجام فرايند قفل كردن تعبيه شده اند، مي توانند در زمان آزاد سازي واگن، باعث وارد شدن نيرويي به سمت عقب به واگن فرعي شوند. كه اين نيرو مانند نوعي ترمز عمل مي كند و مسافت توقف را تا حدي كمتر مي كند. طبق قانون سوم نيوتون اين نيرو به خود قطار نيز در جهت عكس وارد مي شود ولي به دليل جرم بسيار زياد قطار، شتاب خيلي كمي به قطار وارد مي شود و اندكي به سرعت قطار اضافه مي شود.قفل طوري طراحي شده كه در صورت قطع جريان الكتريكي ورودي به سيستم مي تواند به طور مكانيكي فرايند قفل كردن و آزادسازي واگن را انجام دهد. پس از آزاد شدن واگن فرعي به هيچ وجه امكان برخورد واگن فرعي به قطار وجود ندارد زيرا اگر سيستم «واگن فرعي قطار» را يك دستگاه در نظر بگيريم در صورتي كه نيروي خارجي به دستگاه وارد نشود مركز جرم با همان سرعت به حركت خود ادامه مي دهد و با جا به جا شدن واگن فرعي نسبت به مركز جرم به سمت چپ، قطار نسبت به مركز جرم به سمت راست حركت مي كند زيرا به مركز جرم دستگاه هيچ نيرويي وارد نشده است. در ضمن چند ثانيه پس از آزاد سازي واگن فرعي، اين واگن از ريل اصلي خارج شده و همان طور كه در ادعانامه ذكر شد، وارد بخش ترمزي ريل فرعي مي شود. لازم به ذكر است كه واگن فرعي هيچ گاه روي ريل فرعي متوقف نمي شود. زيرا طول اين بخش طوري در نظر گرفته شده كه سرعت واگن فرعي را به حدود h / km ۲۰ برساند و بقيه ي مسافت ريل فرعي تا متوقف شدن به طور آزاد پيموده مي شود. براي شتاب گرفتن واگن فرعي، از چند رديف سيملوله استفاده شده است آن ها را روي لوكوموتيو و تمام واگن هاي اصلي قطار نصب كرده ايم، اين سيم لوله ها در تمام طول قطار و به طور تقريبا پيوسته كشيده شده اند. روي واگن فرعي نيز در ارتفاع هايي متناظر با سيملوله هاي مذكور، آهنرباهاي دايمي قدرتمند با خاصيت مغناطيسي عرضي(ترجيحا از جنس كامپوزيت فريت) كار گذاشته ايم. شكل هندسي سيملوله ها به گونه اي ابداع شده است كه ضمن اين كه امكان قرار گرفتن آهنرباهاي واگن فرعي، تحت تاثير ميدان مغناطيسي دروني خود را فراهم مي كنند، مي توان از آن ها جريان DC گذراند، و جريان معادل با ميدان مغناطيسي آن ها نيز برابر با خود جريان DC گذرنده از سيملوله مي شود و كمترين اتلاف انرژي را داريم. در هر ايستگاه ريل اصلي راه آهن به ۳ شاخه تقسيم مي شود، اولين شاخه، ادامه ي ريل اصلي و در همان امتداد است، دومين شاخه، ريل فرعي شتاب گيري و سومين شاخه، ريل فرعي ترمزي نام گرفته است. طراحي ريل فرعي شتاب گيري، به طوري است كه وقتي واگن فرعي روي آن قرار مي گيرد، سيملوله هاي قطار، هم ارتفاع با آهنربا هاي واگن فرعي هستند. ريل فرعي شتاب گيري، تا مسافت محدودي قبل و بعد از ايستگاه، موازي با ريل اصلي و كنار آن است، (تقريبا هم ارتفاع با ريل اصلي است. در عين حال، به دليل عرضي بودن آهنرباها) فقط قطب N آهنرباها تحت تاثير ميدان درون سيملوله قرار مي گيرد و قطب هاي خارج از سيملوله قرار مي گيرند. ميدان مغناطيسي ناشي از سيملوله ها عمود بر ميدان دروني آهنربا ها است. در نتيجه همان طور كه در بخش فرمولاسيون اثبات شده است) نيروي تقريبا ثابت و پيوسته ي قابل توجهي به واگن فرعي وارد شده و باعث شتاب گرفتن آن مي شود. اندازه ي اين نيرو هم با يك سيستم كنترلي هوشمند كه شدت جريان گذرنده از سيملوله ها را كنترل مي كند، به طور دايمي در هر لحظه با استفاده از feedback از سرعت لحظه اي تنظيم مي گردد تا در زمان و مكان مناسب، واگن فرعي سرعت متناسبي داشته باشد. پس از برابر شدن سرعت ها واگن فرعي از ميدان مغناطيسي سيملوله ها خارج شده و كنار آخرين واگن اصلي است و مسافت مناسبي تا پايان ريل فرعي باقي مانده است. در اينجا استفاده از سيستم مكانيكي «لينك» باعث مي شود تا واگن فرعي از زمان هم سرعت شدن با قطار تا زمان اتصال ريل فرعي به ريل اصلي از كنار، موقتا به دنبال قطار كشيده شود و از قطار جدا نشود. پس از وارد شدن واگن فرعي به ريل اصلي و قرار گرفتن پشت آخرين واگن اصلي، سيستم قفل مغناطيسي» اتصال اصلي واگن فرعي با قطار را برقرار مي كند. به واسطه ي سيستم اقفل مغناطيسي»، واگن فرعي مي تواند در ايستگاه بعدي از قطار جدا شود. هر واگن فرعي كه در نزديكي ايستگاه از قطار جدا مي شود، وارد ريل فرعي ترمزي هوشمندي مي شود كه قطار را به بهينه ترين حالت ممكن، در مكان از پيش تعيين شده اي متوقف مي كند و براي توقف واگن فرعي ( به دليل عدم استفاده از شخص راننده در واگن) از ترمز هاي خود واگن استفاده نمي شود. براي حالت هاي خاصي كه پياده سازي طرح، در حالت عادي آن ممكن نبوده و يا مقرون به صرفه نيست (مانند قطار هاي درون شهري و قطار هايي با طول اندك و ...)، تكنيك هاي سطح شيب دار» و «ريل شناور» ابداع و پيشنهاد شده اند. لازم به ذكر است كه اين طرح كاملا يك طرح بين رشته اي بوده و يك زمينه مي فني مخصوص نمي توان براي آن قايل شد، زمينه هاي فني اين طرح شامل : • مهندسي برق • مهندسي مكانيك • مهندسي مكاترونيك • مهندسي راه آهن مي شوند.)
درحال حاضر ميزان درجه حرارت آب گرم چرخشي وآب گرم مصرفي در موتورخانه ها به صورت دستي تمام تنظيم درجه حرارت ترموستات ديگ ويا پمپ هاي سير كولاسيون انجام مي گردد ومعمولا براي تمام مدت برروي يك عدد ثابت قرار دارد تغييرات دماي هوا درطول روز مجب افزايش يا كاهش دماي داخل ساختمان شده كه نتيجه آن انحراف دماي داخل ساختمان از محدوده آسايش ومصرف بيهوده سوخت وانرژي مي باشد هم چنين دربسياري از ساختمان هاي غير مسكوني با كاربري اداري – عمومي – اموزشي – تجاري كه از فضاي ساختمان به صورت غير پيوسته وتنها دربخشي از ساعات روز استفاه مي گردد ونيازي به كاركرد موتورخانه پس از اتمام ساعت كاري وجود ندارد . روش فعلي تنظيم دستي ترموستات ديگها وپمپ ها قابليت اعمل خاموشي ويا كنترل تجهيزات دروضعيت اماده باش را ندارند. بنابراين باتوجه به عدم كارايي دقيق و محدوديتهاي كنترلي ترموستاتهاي دستي ضرورت استفاده از سيستم هاي كنترل هوشمند موتورخانه به منظور : راهبري وكنترل صحيح تجهيزات موتورخانه شامل مشعلها وپمپ ها بهينه سازي وجلوگيري از مصرف بيهوده سوخت وانرژي الكتريكي تثبيت محدوده اسايش حرارتي ساكنين ساختمان كاهش استهلاك تجهيزات وهزينه هاي مزبوطه كاهش هزينه هاي سرويس - نگهداري تاسيسات حرارتي كاهش توليد و انتشار آلاينده هاي زيست محيطي آشكار مي گردد
در اين اختراع محلولي موثر از پليمر كايتوزان تهيه شده است و اين محلول به روش ريسندگي الكتريكي در شرايط بهينه تحت عمليات ريسندگي قرارگرفته و اين امر منجر به توليد اليافي با ميانگين قطر ٨٠ نانو متر شده است. روش كار بدين صورت است كه يك محلول پليمري را آماده كرده و اين محلول را در سيستم ريسندگي الكتريكي قرارداده تا اليافي با قطر نانو ايجاد گردد. موارد حائز اهميت در اين روش استفاده از حلال كمكي، نوع حلال اصلي و كمكي، نسبت به حلال اصلي و كمكي مي باشد كه موارد فوق منجر به توليد اليافي از پليمر كايتوزان با وزن مولكولي بالا با قطر ٨٠ نانومتر شده است. مزيت اين ماده قطر بسيار كم الياف توليدي، قابليت ضد باكتري، ضد ويروسي، ضد قارچي و زيست تجزيه پذيري ذاتي آن مي باشد كه اين امر موجب اهميت كاربرد اين الياف در پزشكي شده است.
كاركرد اصلي سيستم 6561 كاناله مديريت عملكرد وسايل خانه بصورت وايرلسRF ، حفاظت و ايمني از طريق بكارگيري سيستم هاي كنترل و اتوماسيون مي باشد .سيستم به كمك يك هوش كامپيوتري، مدارات وحسگرهاي تعبيه شده در يك ساختمان و با بكار گيري سيستم وايرلس مخابراتي 6561 كاناله طراحي شده امكانات ذيل را فراهم مي كند : • صرفه جويي در مصرف انرژي برق و سوخت تاسيسات حرارتي • بالا بردن ضريب امنيت منزل • بكار گيري سيستم هاي كنترل و اتوماسيون در منزل
سيستم SLMS يك سيستم مديريت هوشمند روشنايي مي باشد كه مي توان با كمك سنسورهاي خود به صورت هوشمند حضور افراد را در محيط تشخيص داده و لامپ ها را روشن كند و با خروج افراد بصورت هوشمندانه تشخيص مي دهد كه بايد لامپ را خاموش كند و امكان كنترل لامپ را تا فاصله ي 150 متري توسط ريموت به شخص مي دهد و شخص مي تواند تا فاصله ي 150 متري لامپ را در يكي از سه حالت روشن - خاموش - اتوماتيك (هوشمند) قرار دهد.
اين آنتن در باند UHF كار ميكند در نتيجه ساخت يك آنتن با قابليت اينكه علاوه بر داشتن حجم كم بتواند تمامي كانال هاي تلويزيون را بدون تغيير جهت آنتن با وضوح و كيفيت يكسان دريافت كند كاري است كه ما توانسته ايم انجام دهيم. ازكاربرد هاي اين آنتن اين است كه مامي توانيم بوسيله اين آنتن تمامي كانال هاي تلويزيون را با كيفيت عالي دريافت نمائيم و تمامي كانال ها داراي وضوح و كيفيت يكسان مي باشند و نيازي به تغيير جهت آنتن براي دريافت كانال هاي ديگر نداريم. در نتيجه حجم كمي را اشغال مي كند همچنين از اين آنتن مي توان براي كاربردهاي نظامي نيز استفاده كرد.
موارد یافت شده: 7